Integracja DOTPAY:
Aby poprawnie skonfigurować DOTPAY, musisz wpisać Identyfikator z tego serwisu. Zaloguj się na konto DOTPAY i skopiuj ten numer:
Następnie wpisz go w Ustawieniach i kliknij w Zmień Dane.
NOWY DOTPAY:
DotPay dla nowych kont wprowadził zmiany w panelu. Jeśli po zalogowaniu Twój panel wygląda podobnie do zrzutu poniżej, to znaczy, że masz „nowy Dotpay”.
Aby zintegrować nowy Dotpay, kliknij w Ustawienia (1), a następnie pobierz ID (2). ID to ciąg cyfr bez znaku #, czyli w przykładzie powyżej ID to 333071. Sprawdź również, czy „blokuj zewnętrzne url-e” (3) jest ustawione na „NIE”. Jeśli jest ustawione na TAK, kliknij w edycję i zmień ten parametr.
Integracja PayPal:
PayPal umożliwia płatności abonamentowe, więc jeśli masz kurs abonamentowy, podpięcie PayPal-a jest konieczne. Do integracji wystarczy wpisać adres e-mail, którym identyfikuje się Twoje konto w PayPal.
Integracja Przelewy24.pl:
Do integracji Przelewy24.pl potrzebujesz Identyfikatora konta, którym logujesz się na ich stronie logowania:
Integracja Transferuj.pl (Tpay.com):
Aby skonfigurować Tpay.com, potrzebujesz Identyfikatora oraz Kodu Bezpieczeństwa.
Identyfikator to Twój ID, którym logujesz się na stronie operatora płatności.
Zaloguj się do swoich płatności i przejdź do zakładki Ustawienia -> powiadomienia. To właśnie tutaj znajduje się Twój kod bezpieczeństwa.
Integracja PayU:
Aby poprawnie skonfigurować PayU, musisz wpisać Identyfikator płatności z tego serwisu oraz drugi klucz MD5.
1. Zaloguj się na konto PayU.
2. Kliknij w przycisk Dodaj sklep. Jeżeli nie masz jeszcze żadnego sklepu podpiętego do PayU, Twój panel może wyglądać inaczej.
3. Przejdź do procedury dodawania sklepu. Jak na zrzucie poniżej, musisz wybrać (1) inny adres. Waluta: PLN.
4. Teraz w polu Inny adres WWW (1) należy podać adres Twojego profilu. W serwisie Akademy.pl ma on postać akademy.pl/teachers/nazwa-twojego-profilu/. (2) Odznacz przelewy bankowe, NIE zaznaczaj kart płatniczych, bo PayU odrzuci Twój profil. Jako oprogramowanie sklepu wybierz „inne” (3)
5. Teraz (1) zaznaczasz opcję REST API i jako nazwę punktu płatności wpisujesz Akademy.pl. Klikasz w przycisk „Dodaj sklep”.
6. Właśnie otrzymałeś dwa niezbędne elementy do podłączenia płatności do Twojego profilu w Akademy.pl, czyli Identyfikator PayU (1) tutaj opisany jako Id punktu płatności i drugi klucz MD5 (2). Po skopiowaniu i wklejeniu danych (1) i (2) kliknij przycisk Zakończ. Przeczytaj dalsze instrukcje od PayU. Będziesz oczekiwał na akceptację sklepu przez PayU, może to potrwać 48 godzin.
I. PayU będzie wymagało od Ciebie również adresu sklepu. W przypadku sklepu na Akademy.pl to link do Twojego profilu Autora. Znajdziesz w Ustawieniach / Profil Autora:
II. W przypadku problemów z PayU może być również konieczne utworzenie punktu płatności z użyciem protokołu OpenPayU (REST API).
Jeśli chcesz przetestować płatności, ustaw na koncie operatora płatności (np Dotpay), tryb testowy i kup testowo swój kurs.