1. Zapętlenia:
Każda ścieżka subskrybenta, który wejdzie do tunelu, musi się kiedyś skończyć. W przypadku zapętlenia, jak w przypadku „źle” poniżej, system będzie wysyłał w nieskończoność te same e-maile przypominające aż do chwili odebrania poradnika. Lepiej jest podzielić na tunel na kilka tych samych warunków i do każdego napisać inną wiadomość. Po 2-3 wiadomościach przypominających o odebraniu poradnika nie ma sensu wysyłać kolejnych. Subskrybent prawdopodobnie nie jest zainteresowany tym poradnikiem, a dalsze pisanie do niego może spowodować irytację. Spróbujmy przypomnieć 3 razy, a jeśli wystąpi brak reakcji, to przenieśmy subskrybenta na listę „Nieaktywni”.
Źle:
Dobrze:
2. Za krótki czas na reakcję
Po każdej akcji należy dać użytkownikowi czas na reakcję. Jeśli wysyłamy wiadomość e-mail, nie oczekujmy od subskrybenta, że już w 5 minut od wysłania wiadomości wypełni ankietę. W 5 minut od wysłania wiadomości nie pobierze również PDF.
Pamiętaj, że po wysłaniu wiadomości użytkownik musi sprawdzić swoją skrzynkę, odnaleźć Twojego e-maila itd. Należy dać mu odpowiednio długi czas na reakcję.
Źle:
Dobrze: