1. Zapętlenia:

Każda ścieżka subskrybenta, który wejdzie do tunelu, musi się kiedyś skończyć. W przypadku zapętlenia, jak w przypadku „źle” poniżej, system będzie wysyłał w nieskończoność te same e-maile przypominające aż do chwili odebrania poradnika. Lepiej jest podzielić na tunel na kilka tych samych warunków i do każdego napisać inną wiadomość. Po 2-3 wiadomościach przypominających o odebraniu poradnika nie ma sensu wysyłać kolejnych. Subskrybent prawdopodobnie nie jest zainteresowany tym poradnikiem, a dalsze pisanie do niego może spowodować irytację. Spróbujmy przypomnieć 3 razy, a jeśli wystąpi brak reakcji, to przenieśmy subskrybenta na listę „Nieaktywni”.

Źle:

2017-02-10_15h48_24

 

Dobrze:

2017-02-10_15h45_07

 

2. Za krótki czas na reakcję

Po każdej akcji należy dać użytkownikowi czas na reakcję. Jeśli wysyłamy wiadomość e-mail, nie oczekujmy od subskrybenta, że już w 5 minut od wysłania wiadomości wypełni ankietę. W 5 minut od wysłania wiadomości nie pobierze również PDF.

Pamiętaj, że po wysłaniu wiadomości użytkownik musi sprawdzić swoją skrzynkę, odnaleźć Twojego e-maila itd. Należy dać mu odpowiednio długi czas na reakcję.

 

Źle:

2017-02-24_15h36_53

 

Dobrze:

2017-02-24_15h37_55