Warunek „Kliknął w link w e-mailu” sprawdza, czy osoba kliknęła w dowolny link w wiadomości e-mail.

Tworząc tunel Marketing Automation z tym warunkiem startowym należy pamiętać, że zaczynamy od utworzenia wiadomości startowej i dodania jej do tunelu jako warunku.

Dopiero po ukończeniu budowy tunelu Marketing Automation wysyłamy wiadomość przez Autoresponder GetALL. Gdybyśmy wysłali wiadomość przed ukończeniem budowy tunelu Marketing Automation, to osoby, które kliknęły w link przed ukończeniem budowy, nie rozpoczęłyby Marketing Automation.

 

Przykład użycia (kliknij na obrazek aby powiększyć lub kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „zapisz jako”):

2017-02-17_15h04_18

 

Opis funkcjonalny przykładowego tunelu:

[Krok 1]
Wysyłamy przez Autoresponder GetALL e-mail z linkiem do np. strony z materiałem video. To, na jaką stronę skierujemy ruch, jest obojętne – ważne jest dla nas w tym wypadku sprawdzenie, kto kliknął w link w wiadomości e-mail. Przykładowa wiadomość może wyglądać tak:

2017-02-17_12h43_04

[Krok 2]
System sprawdza, czy osoba, która kliknęła w link w wysłanej wcześniej wiadomości, spędziła na stronie minimum 90 sekund. Jeśli była to strona z materiałem video, to po spędzeniu przez subskrybenta na stronie minimum 90 sekund możemy stwierdzić, że obejrzał video.

Jeśli obejrzał video, wysyłamy do niego wiadomość i SMS-a z Krok 3. Jeśli nie zobaczył, wysyłamy z Krok 4

[Krok 3]
Wysyłamy podziękowanie za obejrzenie video oraz propozycję kupna produktu:

2017-02-17_12h49_03[Krok 4]
Jeśli nie obejrzał video (nie był na stronie minimum 90 sekund), to wysyłamy wiadomość, która zachęci go do tego:

2017-02-17_13h03_55[Krok 5]
Marketing Automation sprawdza, czy subskrybent kupił nasz produkt. Jeśli tak, przenosi go od razu do Krok 8. Jeśli nie przenosi go do Krok 6.

[Krok 6]
System wysyła wiadomość, która zachęca ponownie do zakupu (po pierwszej wiadomości nie kupił, więc pokazujemy mu kolejne zalety produktu).

2017-02-17_12h50_59[Krok 7]
System sprawdza ponownie, czy osoba obejrzała video. Jeśli tak, przenosi go do Krok 2. Jeśli nadal nie obejrzała video – przenosi do Krok 10.

[Krok 8]
Jeśli osoba kupiła nasz produkt, wysyłamy jej wiadomość, w której dziękujemy za zakup i podajemy szczegóły zamówienia lub dajemy dostęp do produktu, a następnie przenosimy adresata na osobną listę.

[Krok 9]
Jeśli po kilku zachętach i przedstawieniu naszej propozycja osoba nie zdecydowała się na zakup produktu, to wysyłamy jej link do ankiety, w której pytamy np.,  dlaczego nie kupiła produktu lub (i) co należałoby zmienić i dodać, aby jednak zdecydowała się na zakup. W ankiecie możemy poprosić o numer telefonu.

 

2017-02-17_12h57_18

[Krok 10]
Zachęcamy ponownie do obejrzenia video. Jeśli osoba zdecydowała się zobaczyć nasze video, to przenosimy ją do Krok 2. Jeśli tego nie zrobiła, nie próbujemy dalej, ponieważ prawdopodobnie subskrybent nie jest zainteresowany tym, co mamy do zaoferowania. System przenosi go do Krok 12.

[Krok 11]
Jeśli ankieta została wypełniona, wysyłamy wiadomość Dziękuję za wypełnienie ankiety, wkrótce się z Tobą skontaktuję. W ankiecie jest możliwość wymuszenia podania numeru telefonu. Po wypełnieniu ankiety przez subskrybenta masz możliwość zadzwonienia do niego.

[Krok 12]
Użytkownik nie zareagował na nasze próby zachęcenia go do obejrzenia materiału video. Uznajemy, że jest nieaktywny i przenosimy go na osobną listę.

W powyższym przykładzie dzięki Marketing Automation nie sprzedajemy produktu osobom, które nie są zainteresowane obejrzeniem materiału video. Próba sprzedaży następuje dopiero wtedy, gdy subskrybent wyraził zainteresowanie, ponieważ obejrzał  więcej niż 90 sekund materiału video.