Metoda podwójna zapisu występuje wtedy, kiedy użytkownik po zapisie na listę e-mailową MUSI dodatkowo potwierdzić zapis poprzez kliknięcie na link w wiadomości e-mail, którą otrzyma.

Metoda pojedyncza nie wymaga dodatkowego potwierdzania adresu e-mail, więc po zapisie na listę subskrybent jest od razu aktywny i możesz do niego wysyłać e-maile.

 

Tak wygląda proces zapisu dla metody podwójnej:

a) użytkownik wchodzi na Twoją stronę i podaje adres e-mail,

b) użytkownik otrzymuje informacje o konieczności potwierdzenia adresu e-mail,

c) użytkownik wchodzi na pocztę e-mail i klika link potwierdzający,

d) teraz możesz wysyłać do niego wiadomości.

 

Tak wygląda to dla metody pojedynczej:

a) użytkownik wchodzi na Twoją stronę i podaje adres e-mail,

b) teraz możesz wysyłać do niego wiadomości.

 

Która metoda jest lepsza?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

Metoda podwójna daje Ci pewność, że użytkownik, który zapisał się na listę e-mailową, faktycznie ma dostęp do skrzynki pocztowej, której adres podał w formularzu.

 

Drugą zaletą jest to, że masz pewność, że ta skrzynka na pewno istnieje.

Niestety często zdarza się tak, że użytkownik zapiszę się na listę e-mailową, ale później nie potwierdzi ponownie zapisu, ponieważ… mu się nie chce.

Korzystając umiejętnie z kampanii e-mailowej, takich użytkowników mógłbyś przekonwertować na klientów, ale niestety nie potwierdzili adresu e-mail, więc nie wyślesz do nich żadnej wiadomości.

Jeśli korzystasz z metody pojedynczej zapisu, możesz od razu wysyłać użytkownikowi wiadomości po zapisie, ale podane adresy e-mail mogą nie być prawdziwe.

 

 

Słowa: [double opt-in] [single opt-in]