Warunek „Był na stronie” sprawdza, czy dana osoba odwiedziła naszą stronę. Strony są identyfikowane za pomocą unikalnego identyfikatora i kodu śledzącego, który umieszcza się w sekcji „head” strony:

2017-02-09_14h52_54Jeden identyfikator odpowiada jednej konkretnej stronie, więc jeśli używasz kilku warunków „był na stronie” w jednym tunelu i sprawdzasz jedną stronę (przekonujesz osobę do wejścia na tę jedną stronę), to musisz używać tego samego identyfikatora w każdym z tych warunków – tak, aby Automatyzacja odnosiła się do jednej strony. Tak jak na przykładzie poniżej, każdy warunek zaczynający się od „był na stronie” jest ustawiony na jeden i ten sam identyfikator.

Ten identyfikator zastępuje adres strony. System Marketing Automation identyfikuje stronę po unikalnym identyfikatorze, a nie po adresie strony.

 

Warunek „był na stronie” można zastosować na dwa sposoby:

1) Zbieramy ruch z naszej strony, np. strony zapowiadającej nasz produkt (ocieplającej). Wysyłamy 4 e-maile w 4 kolejne dni – w poniedziałek, wtorek, środę i czwartek.

Warunek „był na stronie” utworzy nam zbiór wszystkich osób, które po wysłaniu 4 e-maili odwiedziły naszą stronę.  Następnie dla grupy osób, która widziała naszą stronę zapowiadającą produkt, tworzymy tunel już pod sprzedaż tego produktu.

Dzięki temu informacje sprzedażowe trafią tylko do osób wstępnie zainteresowanych, czyli tych, które zobaczyły stronę zapowiadającą nasz produkt. Do osób, które nie widziały tej strony i nie wiedzą, o co chodzi, nie wysyłamy informacji sprzedażowych.

2) Połączenie z warunkiem „był na stronie minimum X sekund”, który różni się tym od „był na stronie”, że będzie spełniony dopiero wtedy, gdy użytkownik spędzi na naszej stronie określoną ilość czasu.

Może to być zastosowane np na stronie z VIDEO.

Jeśli nasze Video trwa 5 minut, a dana osoba spędziła na stronie tylko 25 sekund, to możemy wysłać jej informację w stylu: Hej, nie zobaczyłeś w całości mojego Video, wróć na stronę, ponieważ w 40 sekundzie mówię o tym, jak… [wstaw coś, co zachęci klienta], a w 3:45 mówię o… [wstaw coś co zachęci klienta]„.

Po takiej informacji subskrybent najczęściej wraca na stronę (działa tutaj też efekt WoW, „skąd o tym wiesz?”) i dokończy oglądanie Video.

W Video możesz na końcu sprzedać swój produkt lub dopiero go zapowiedzieć.

Przykład użycia:
(kliknij na obrazek, żeby powiększyć)

Opis funkcjonalny przykładowego tunelu:

[Krok #1 – startowy.]
Ruch na stronę generujemy z wysłanych e-maili. W e-mailu linkujemy do strony, którą oznaczyliśmy identyfikatorem: 2017-02-09_15h21_18

System czeka 10 minut, zanim przejdzie do następnego kroku w tunelu.

[Krok 2]
Po 10 minutach system sprawdza, czy osoba, która była na stronie, spędziła na niej minimum 120 sekund. Następnie w zależności od tego, czy „tak”, czy „nie”, system kieruje osobę na lewą (warunek spełniony) lub prawą nogę (warunek niespełniony).

[Krok 3]
Po 5 minutach,  jeśli osoba spędziła na stronie minimum 120 sekund, czyli jeśli został spełniony warunek „tak”, system wysyła SMS i e-mail, np.  dziękuję Ci, że obejrzałeś wideo do końca  lub, jeśli osoba nie spędziła minimum 120 sekund na stronie, to system wysyła wiadomość: nie obejrzałeś mojego Video, wróć na stronę.

[Krok 4]
Po wysłaniu wiadomości nie obejrzałeś mojego Video, wróć na stronę  system czeka 1440 minut (dobę) na to, aby użytkownik wrócił na stronę i obejrzał video do końca. Jeśli to zrobi i spędzi na stronie minimum 120 sekund, otrzymuje wiadomość dziękuję Ci, że obejrzałeś wideo do końca. Jeśli pomimo wysłania e-maila nie wejdzie na stronę i nie zobaczy Video, to znowu wysyłamy mu e-mail, który ma go do tego zachęcić.

[Krok 5]
Sprawdzamy, czy kupił produkt.

[Krok 6]
Jeśli kupił produkt po wykonaniu wcześniejszych kroków, to przenosimy go na inny tunel – np. tunel z upsell’em (ofertą dodatkową). Jeśli nie kupił, przenosimy go do innego tunelu, np. z ofertą tańszą lub do tunelu z ankietą, w której zapytamy co mogę jeszcze dla Ciebie zrobić?, albo czym jesteś zainteresowany?