Warunek „Kupił produkt” sprawdza, czy osoba kupiła produkt. Może być on zastosowany jako warunek startowy, czyli do tunelu zostają dołączone osoby które, kupiły produkt 1, a następnie, na dalszym etapie tunelu, sprzedajemy dodatkowy produkt 2.
Przykład użycia (kliknij, aby powiększyć):
Opis funkcjonalny przykładowego tunelu:
[Krok 1]
Osoba kupiła produkt. Tunel zostaje rozpoczęty.
[Krok 2]
5 minut po zakupie produktu Marketing Automation wysyła e-maila z dostępem (informacjami o tym, jak odebrać produkt 1) + informację o możliwości zakupu drugiego produktu (np. rozszerzenie, update etc.).
[Krok 3]
Po 1440 minutach Marketing Automation sprawdza, czy osoba kupiła produkt 2. Jeśli TAK, kieruje ją do Krok 6, jeśli NIE – do Krok 4.
[Krok 4]
Po 30 minutach od ustalenia, że osoba nie kupiła produktu 2 zostaje wysłana wiadomość z linkiem do strony z video. Video daje kilka dodatkowych porad + na końcu zachęca do zakupu produktu 2.
[Krok 5]
Sprawdzamy, czy osoba odwiedziła stronę z video (jeśli odwiedziła, to znaczy, że kliknęła w link w wiadomości w Krok 4). Jeśli TAK, to Krok 7, jeśli NIE – Krok 8.
[Krok 6]
Jeśli kupiła produkt 2, jest przenoszona na osobną listę.
[Krok 7]
Sprawdzamy, czy osoba kupiła produkt 2. Jeśli TAK, to Krok 6. Jeśli NIE – Krok 9.
[Krok 8]
Wysyłamy wiadomość, która ma zachęcić do obejrzenia video (do wejścia na stronę).
[Krok 9]
Jeśli adresat był na stronie, ale nie kupił produktu 2, to Marketing Automation wysyła wiadomość, która ma zachęcić do kupienia produktu 2.
[Krok 10]
Sprawdzamy ponownie, czy adresat był na stronie z video. Jeśli TAK, to Krok 7, jeśli NIE – Krok 12.
[Krok 11]
Sprawdzamy, czy adresat kupił produkt 2. Jeśli TAK, to Krok 6. Jeśli NIE – Krok 13.
[Krok 12]
Jeśli adresat nie zareagował na nasze e-maile zachęcające do zobaczenia video, to przenosimy go na osobną listę.
[Krok 13]
Przenosimy na listę Niezainteresowani produktem.