Warunek „Wypełnił ankietę” jako element startowy rozpocznie tunel Marketing Automation tylko wtedy, gdy ktoś wypełni ankietę. Nie ma w tym wypadku możliwości podzielenia osób na te, które wypełniły i te, które nie wypełniły ankiety.
Warunek „Wypełnił ankietę” umieszczony w tunelu poniżej warunku startowego umożliwia sprawdzenie, czy ktoś wypełnił ankietę, oraz reakcję na TAK i na NIE.
Można to połączyć w ten sposób, że budujemy stronę, na której umieszczamy przycisk do ankiety. Taka strona może wyglądać np. tak:
Wysyłamy ruch z Autorespondera GetALL na stronę i dajemy subskrybentom czas na wypełnienie ankiety. W poniższym przypadku po 15 minutach od wejścia na stronę Marketing Automation sprawdzi, czy ankieta została wypełniona.
Przykład użycia (kliknij, aby powiększyć):
Opis funkcjonalny przykładowego tunelu:
[Krok 1]
Wysyłamy ruch z Autorespondera GetALL na stronę, na której jest link do ankiety. Ta strona może wyglądać np. tak:
Po 15 minutach od wejścia subskrybenta na stronę Marketing Automation sprawdza, czy ankieta została wypełniona
[Krok 3]
Po 5 minutach od wypełnienia ankiety Marketing Automation wysyła SMS-a i po kolejnych 5 minutach wiadomość e-mail. W SMS-ie np. dziękujemy za wypełnienie tunelu i informujemy, że wysłaliśmy na e-mail ciekawy bonus. W wiadomości e-mail wstawiamy link do naszego produktu, np. z rabatem za wypełnienie ankiety.
[Krok 4]
Jeśli ankieta nie została wypełniona, to Marketing Automation wysyła wiadomość, np. Hej, byłeś na mojej stronie ale nie wypełniłeś ankiety, być może zaginął Ci link, wejdź tutaj jeszcze raz i wypełnij. Po wysłaniu tej wiadomości system czeka 1440 minut (dobę) na to, by subskrybent wypełnił ankietę.
[Krok 5]
Po 1440 minutach od wysłania wiadomości w kroku 3, Marketing Automation sprawdza, czy osoba zakupiła produkt. Jeśli tak, to Krok 7. Jeśli nie, to Krok 8.
[Krok 6]
Sprawdzamy, czy osoba wypełniła ankietę po przypomnieniu e-mailem o niej. Jeśli tak, zostanie przeniesiona do Krok 3, jeśli nie – do Krok 9.
[Krok 7]
Wysyłamy podziękowanie za zakup i dostęp do produktu, jeśli osoba dokonała zakupu.
[Krok 8]
Jeśli produkt nie został kupiony, wysyłamy przypomnienie o możliwości kupna z rabatem: Hej, zauważyłem, że nie kupiłeś [nazwa produktu]. Jeśli kupisz, otrzymasz bonusy: (…)
[Krok 9]
Wysyłamy ponowną wiadomość, która ma zachęcić do wypełnienia ankiety i czekamy 1440 minut.
[Krok 10]
Sprawdzamy, czy osoba kupiła produkt. Jeśli tak, przenosimy ją do Krok 7, jeśli nie – do Krok 12.
[Krok 11]
Sprawdzamy po kolejnej wiadomości czy osoba wypełniła ankietę. Jeśli tak, przenosimy ją do Krok 3, jeśli nie – do Krok 13.
[Krok 12]
Umieszczamy na odpowiedniej liście, np. Nie kupili produktu.
[Krok 13]
Umieszczamy na odpowiedniej liście, np. Nie wypełnili ankiety.