Warunek „Wypełnił ankietę” jako element startowy rozpocznie tunel Marketing Automation tylko wtedy, gdy ktoś wypełni ankietę. Nie ma w tym wypadku możliwości  podzielenia osób na te, które wypełniły i te, które nie wypełniły ankiety.

2017-02-23_17h06_50

Warunek „Wypełnił ankietę” umieszczony w tunelu poniżej warunku startowego umożliwia sprawdzenie, czy ktoś wypełnił ankietę,  oraz reakcję na TAK i na NIE.

2017-02-23_17h10_12

Można to połączyć w ten sposób, że budujemy stronę, na której umieszczamy przycisk do ankiety. Taka strona może wyglądać np. tak:

2017-02-24_14h30_24

Wysyłamy ruch z Autorespondera GetALL na stronę i dajemy subskrybentom czas na wypełnienie ankiety. W poniższym przypadku po 15 minutach od wejścia na stronę Marketing Automation sprawdzi, czy ankieta została wypełniona.

2017-02-24_14h28_37

 

Przykład użycia (kliknij, aby powiększyć): 2017-02-24_14h41_19

Opis funkcjonalny przykładowego tunelu:

[Krok 1]

Wysyłamy ruch z Autorespondera GetALL na stronę, na której jest link do ankiety. Ta strona może wyglądać np. tak:

2017-02-24_14h30_24[Krok 2]

Po 15 minutach od wejścia subskrybenta na stronę Marketing Automation sprawdza, czy ankieta została wypełniona

[Krok 3]

Po 5 minutach od wypełnienia ankiety Marketing Automation wysyła SMS-a i po kolejnych 5 minutach wiadomość e-mail. W SMS-ie np. dziękujemy za wypełnienie tunelu i informujemy, że wysłaliśmy na e-mail ciekawy bonus. W wiadomości e-mail wstawiamy link do naszego produktu, np. z rabatem za wypełnienie ankiety.

[Krok 4]

Jeśli ankieta nie została wypełniona, to Marketing Automation wysyła wiadomość, np. Hej, byłeś na mojej stronie ale nie wypełniłeś ankiety, być może zaginął Ci link, wejdź tutaj jeszcze raz i wypełnij. Po wysłaniu tej wiadomości system czeka 1440 minut (dobę) na to, by subskrybent wypełnił ankietę.

[Krok 5]

Po 1440 minutach od wysłania wiadomości w kroku 3, Marketing Automation sprawdza, czy osoba zakupiła produkt. Jeśli tak, to Krok 7. Jeśli nie, to  Krok 8.

[Krok 6]

Sprawdzamy, czy osoba wypełniła ankietę po przypomnieniu e-mailem o niej. Jeśli tak, zostanie przeniesiona do Krok 3, jeśli nie – do Krok 9.

[Krok 7]

Wysyłamy podziękowanie za zakup i dostęp do produktu, jeśli osoba dokonała zakupu.

[Krok 8]

Jeśli produkt nie został kupiony, wysyłamy przypomnienie o możliwości kupna z rabatem: Hej, zauważyłem, że nie kupiłeś [nazwa produktu]. Jeśli kupisz, otrzymasz bonusy: (…)

[Krok 9]

Wysyłamy ponowną wiadomość, która ma zachęcić do wypełnienia ankiety i czekamy 1440 minut.

[Krok 10]

Sprawdzamy, czy osoba kupiła produkt. Jeśli tak, przenosimy ją do Krok 7, jeśli nie –  do Krok 12.

[Krok 11]

Sprawdzamy po kolejnej wiadomości czy osoba wypełniła ankietę. Jeśli tak, przenosimy ją do Krok 3, jeśli nie – do Krok 13.

[Krok 12]

Umieszczamy na odpowiedniej liście, np. Nie kupili produktu.

[Krok 13]

Umieszczamy na odpowiedniej liście, np. Nie wypełnili ankiety.